2010. október 14., csütörtök

Egy szép fényes nap


A legfényesebb nap szeptemberben van. És erre a napra mindig a Sachert kéri. Nem lenne jobb valami krémesebb? Neeeeem, azt nem szeretem! De ez meg olyan száraz, nem? Nem! A Sacher a legjobb torta!  Hát jó, akkor legyen. De aztán sok baracklekvárt tegyél bele! Tudod hogy mindig sokat teszek, csak felszívja a tészta.  Persze, mindig ezt mondod!
Előkerül a kis Sacher könyv, a kapcsos tortaforma, kezdődik a sütés. Közben már megjelennek a télidéző vízszintes fények, beragyogják a konyhát, és a legfényesebb napot meg a csokimázat még fényesebbé teszik.




Sacher torta

A sütőt 170 fokra melegítettem, egy 24 cm-es tortaformát kikentem vajjal, az alját sütőpapírral kibéleltem.
A tészta: 150 g vaj, 6 tojás (a fehérje külön felverve és a végén hozzákeverve!), 130 g csokoládé felolvasztva, 200 g cukor, 1 zacskó vaníliás cukor vagy fél vanília rúd kikapart belseje, 150 g liszt.
A máz: 150 g jó minőségű étcsokoládé felolvasztva 1 ek. olajjal. (Az eredeti recept 200 g cukrot, 125 ml vizet és 150 g csokoládét ajánl.)

A megsült tésztát három lapra vágtam, a lapokat jó vastagon megkentem baracklekvárral, de tényleg, majd bevontam a csokoládéval.

Forrás: The New Sacher Cookbook: favorite austrian dishes / Alexandra Gürtler, Cristoph Wagner .- Vienna: Pichler Verlag, 2005.

11 megjegyzés:

gren írta...

ez szép..

Vesta írta...

Szerintem is szép, az enyém soha nem lesz ilyen magas.
A célszemélynek pedig zsenge kora ellenére kitűnő az ízlése!

Skandikamera írta...

Tévedek, amikor azt gondolom, hogy ahhoz, hogy ilyen szép magas legyen a "Kelj fel nap..." gyermekdalocskát kell dúdolni?
:-)

Planet Susannia írta...

Leveszem a kalapom. Mint mindig.
Nemrég láttam egy filmet a tévében
a bécsi Sacher cukrászdáról. A tudományos precízség, ahogy ott a
tortát alkották, örökre elvette a kedvemet attól, hogy valaha is megpróbáljam.

Mindennapi Manna írta...

Szépséges

Ildy írta...

Szép torta, csodás fények és képek!

spajzcetli írta...

...ahhoz képest, hogy nem vagy "édesszájú", eeeeeezz cukrászati Nóbel-díjat érdemel!...

Zuzuka írta...

gyönyörű, finom merénylet.
megkóstolnám!

Kriszta írta...

Sokkal bonyolultabbnak és egyszerű háziasszonynak megközelíthetetlennek gondoltam. Lehet, hogy egyszer megpróbálom elkészíteni?

Wienermädel + Co írta...

Diese Sachjertorte ist dir sehr gelungen - ich würde gerne kosten!

Liebe Grüsse

"saját levében" írta...

:) Liebe Freunde, danke schön!