2010. szeptember 21., kedd

Fish, ami chips!


Sokan elborzadva néznek a boltok mélyhűtőiben heverő apróhalas zacskókra. Pedig inkább attól kellene elborzadniuk, ha valamennyit egyesével kellene megtisztítani, mert az egyenlő lenne fél marék bolha megpatkolásával. Ezeket bizony szőröstül-bőröstül kell bekapni, na jó, a szőrről lemondhatunk!
Először (ez rövid, nem hosszú szőr!) Bulgáriában találkoztam ezzel a műfajjal, pont amikor nehéz idők jártak arrafelé. A boltok üresek voltak, tej és kenyér nem volt, az emberek a kávéházak rádiói köré telepedtek, amelyekből reggeltől estig Zselju Zselev buzdító parlamenti beszédei szóltak. Mi pedig  hetekig a stanicliben felszolgált apróhalon, garnélán valamint dinnyén és némi kecskesajton éltünk. Kívánom minden embertársamnak, hogy csak hasonlóképpen kelljen nélkülöznie!

Tapasztalataim szerint ez az egyszerű csipsz azoknak is bejön, akik nem szeretik a halat. Vagyis azt hiszik, hogy nem szeretik.
Apró sült halacskák

A felengedett halakat kivettem a zacskóból, lecsöpögtettem és felitattam róluk a nedvességet. Kukoricalisztbe forgattam őket, alaposan leráztam a felesleges lisztet majd bő, forró olajban megsütöttem. Utólag sóztam. Citromlével is meg lehet locsolni és bármilyen mártogatós mártást kínálhatunk mellé.

8 megjegyzés:

Maimoni írta...

Én is készítettem, a vendégeim imádták, meg is ették mindet, de én egyszerűen nem tudtam elvonatkoztatni a szemektől... Amiatt egyszerűen nem tudtam megenni.

"saját levében" írta...

Szerencse, hogy a vendégeid szembe tudtak nézni a problémával! Azért legközelebb kóstold meg! :)

Vesta írta...

Bulgáriában anno én is nagyon ettem, de ma már - és tudom, hogy most csalódni fogsz bennem - valamiért nem megy.Öregszem.

Ildy írta...

Túl azon, hogy jót röhögtem a poszton, már tudom, hogy mire használjam ezt a zacsis halat. Bár a fejétől tán megszabadulnék némi babra munkával, egyetérve Maimonival.

lúdanyó írta...

De szeretem és milyen régen ettem! Úgy rémlik, hogy régebben lehetett venni nálunk is mélyhűtött bolgár apróhalat.

Alexa Christi írta...

Pont így szeretem, ahogyan a képen van:-)
Nem szemezek velük, inkább szemezgetek belőlük:-))

borzas írta...

én Görögországban ettem ilyet rogyásig, 2-3 euró kilónként, kiváló partikaja lett belőle.

szuper ez a blog, linkeltem a magamén, engedelmeddel.

ex-Hobbiszakács írta...

Jó étel annak, aki szereti...
Persze kell hozzá egy adag fiatalság, egy adag nélkülözés, és egy jó nagy korsó sör.
:-)