2010. január 6., szerda

Kávés habcsók

Mikor arra panaszkodtam, hogy a száradó kávés habcsókok miatt az egész lakásban kellemetlen neszkávé szag terjeng, Tintaleves azt írta hogy ne törődjek vele, most már járjak ennek a habcsók dolognak a végére! Az utóbbi időben valóban sokat merengtem a meringue-problémán, de amióta a múlt héten vettem Ausztriában habroló-csövecskéket érzem, hogy a habcsókoknak befellegzett és 2010 nem az ő évük lesz!

De el kell ismernem, annyira tiszta esztétikai élményt jelentett a kávés habcsók látványa, hogy az íze akár háttérbe is szorulhatott volna, de nem tudott odaszorulni, mert annyira finom volt! A neszkávét legközelebb megpróbálom egy nagyon sűrű, sk. lefőzött kávéesszenciával helyettesíteni, de a krémen, mint győztes csapaton nem változtatok. Ebben a nyers darált kávé dominált, a ropogós habcsók és a sűrű ütős krém együtt olyan volt mintha megittam volna egy fél presszókávét. Persze mint minden habcsókféleség, sajnos ez is a fogorvosok ajánlásával készült. Másik sajnos, hogy a gyönyörű világos kávébarna színe nem jön elő a fotókon.

A recept megint innen: Lajos Mari – Hemző Károly: 66 karácsonyi édesség (Aquila Kvk., 1999.) csak kicsit leegyszerűsítve.

Kávés habcsók

A fehérjéket felvertem géppel, csipet sóval és sok porcukorral, 2 ek. instant kávét nagyon kevés langyos vízben feloldottam és beleöntöttem. Dobtam utána egy kk. kukoricakeményítőt is, biztos ami biztos. Nem csillag- hanem simacsöves habzsákba töltöttem és kicuppantottam őket a sütőlapra. 100°-os sütőben 1,5 órán át száradtak.
A krém: gőz fölött feloldottam 10 dkg étcsokoládét, 1 dl tejszínnel, kevés fahéjjal és 1,5 kk. valódi őrölt kávéval. Kicsi rum is ment bele és 5 dkg vaj. Amikor kihűlt, összeragasztottam vele a mokkacsigák talpacskáit.

20 megjegyzés:

Anna írta...

Nahát, ezek gyönyörűek! Azt kezdtem el számolni, hogy vajon hány tojás van a hűtőben...

Anna írta...

Apropo, hany tojasból készítetted? És mennyi lett belőle? Köszi.

Ízbolygó írta...

Nos, igen. Én is a fehérje mennyisége felől érdeklődnék.
Csodaszépek!

Piszke írta...

namost ez olyan szintű kattanás, mint a macaron! :P

Vesta írta...

Óóóóó!
Ezt tudom mondani így korán reggel.

Ottis írta...

Csodásan néznek ki!!

lúdanyó írta...

Látom nem bírsz magaddal :)

"saját levében" írta...

Az tény, hogy van valami macaron-hangulata! 3 tojás elég bőven!

gren írta...

abszolut macaronos. és mindenkit tájékoztatok, hogy ezt a habcsókot felül nem múlja semmi!

ágota írta...

Nagyon vonzó egy csókolózásra

Zsuzsa írta...

Á, hiszem, ha látom, pláne, ha szagolom...

Tintaleves írta...

Konzultációs díjat számolok fel habcsókban!!! Meg össze is kell hasonlítanom feltétlenül a múltkori simával. Engem az érdekelne, mi van a sok sárgájával, de erről nagyon hallgatsz...

"saját levében" írta...

Nagy mennyiségű tavalyi t.sárgája féláron eladó vagy ingyen elvihető!
Jelige: "Tojásból lesz a csoda!"

lekvároskukta írta...

Nagyon szépek, gusztusosak :))

Vacskamati írta...

Jajnekem!! Nemcsakhabcsók, de koffein is.. (Megint állhatok neki a majonéznek.. :D)

erős ildikó írta...

Nem bírván ellenállni a csókjaidnak, karácsonyra habzsákos készletet kértem (igen, kivételesen kértem, amúgy nem szoktam igénylistát benyújtani a népeknek.) De úgy tűnik, sokan mások is ezt kértek (tán Miattad?:), mert teljesen eltűnt a boltokból.
Viszont kaptam egy zöldfűszer aprító kést, olyan hold alakút, nem tudom, mi az igazi neve (angolul herb chopper.)
Most már nagyon várom a rolóidat is!

Belinda írta...

Biztosan nagyon finomak, de hogy gyönyörűek, az vitathatatlan.

Moha írta...

Ezek gyönyörűek és biztos finomak is! Én legalábbis kávérajongó vagyok:)

Kérdésem: olvastam Limaránál, hogy vettél bagettsütő fémrácsot,hol?

spajzcetli írta...

...szájba- s szemrevaló alkotmányok! :)

Adrien írta...

... s ezek után már nem is kávés, hanem KEVÉS habcsók.