2009. április 16., csütörtök

Hamis tiramisu

Szegény ember vízzel főz, a fukar meg tojáslikőr nélkül süt. Ez az idei húsvét tanulsága. Április elején összeállítottam az ünnepi menüt, melynek ékessége egy tojáslikőrös torta lett volna. Találkoztam a likőrrel az egyik boltban, de nem vettem meg, mert drágának találtam – nem mintha egyáltalán fogalmam lett volna a tojáslikőrök áráról – később pedig egyáltalán nem lehetett kapni ott, ahol kerestem.

Képzeletben átprogramoztam a receptet maraschinora. De azt meg annyira sajnáltam ilyesmire elpocsékolni, hogy inkább megittam egy pohárkával belőle, majd gondosan visszatekertem a kupakját. Utolsó lehetőségként maradt a rum, jóféle barna.

Addig térültem, fordultam, míg a torta helyett tiramisut kezdtem készíteni, de egy kicsit átalakítva. A 40 dkg mascarponet két dl. felvert tejszínnel és némi porcukorral kevertem el, ebbe locsolgattam a rumot. A babapiskótákat is rumos kávéban hempergettem meg. Közben a rumról a dióra asszociáltam, azaz arra az üvegnyi grillázsra, amit még karácsonyra készítettem. A piskótarétegre tettem a krémet, és azt megszórtam a grillázs-darálmánnyal.

Miután a nyalánkság órákat töltött a hűtőszekrényben, felszolgáltam és mondhatom, hogy nagyon kellemes érzés volt, amikor az omlós piskóta és a selymes krém között meg-megroppantak a cukros diódarabok. A tojáslikőr pedig pukkadjon meg! Vagyis inkább buggyanjon meg a drága!

9 megjegyzés:

Vesta írta...

Remélem találkozunk a következő GBT-n is.Viszek Neked egy kis házi tojáslikőrt, és nem azért, mert nem tetszik ez a desszert :)
(Hanem azért, mert most eszembe juttattad,és muszáj csinálnom...)

"saját levében" írta...

Most azt kellene mondanom, hogy "áááá, nem kellett volna", pedig dehogyneeeeeem!!!!!!

duende írta...

Istenien néz ki!
Én jóféle házipálinkával készítem. És mondhatom: a legjobb tiramisut eheted, ha kipróbálod. A rum, a likőr meg sem közelíti... :)

Wienermädel + Co írta...

Eine gute Art, Tiramisu zuzubereiten! Eierlikör ist imemr gut.

Piszke írta...

Szerintem meg kár is lett volna a tojáslikőrt belelocsoni...Én az amarettót sajnálom mindig nagyon.

Gabriella írta...

:-)))))))

erős ildikó írta...

Ez a grillázsos-ropogós-krémes variáció megfogott!

Cukroskata írta...

Én a Vomfassnál veszem a tojáslikőrt, ha kell valamibe. 1/2 vagy 1 decit veszek, és azt bele is rakom. Egyébként ugyanígy csinálom a tiramisut, tojás nélkül.

Piszke írta...

szerintem a hotmailem nem tudja kezelni a római számokat az üzente címzettje címében :(
a múltkor se ment át grenadine-hoz..
most is gyanús,ezért itt van itt is:

http://piszke.blogspot.com/2009/04/linzerkarika-vkf-xxiv.html